elektrické obvody a napájení
Zdrojem elektrické energie v motorových vozidlech je akumulátorová autobaterie, dobíjená pomocí akumulátoru ( dynama nebo alternátoru ). Ve vozidle může být jedna palubní elektrosíť nebo více nezávislých (se samostatnými zdrojem), které mohou mít různé napětí. Eelektroinstalace ve vozidle se skládá z vodičů mechanických kontaktních prvků ( spínače, přepínače a vypánače) a jištění ( pojistky nebo jističe). Přepínače mohou být buď dvoupolohové, nebo vícepolohové (hlavní světlomety, osvětlení vnitřního prostoru, topení, stěrače atd.).
Prvotním úkolem elektrické soustavy (akumulátoru) je poskytnout energii ke spuštění-nastartování spalovacího motoru a pro jeho spalovací soustavu, jestliže je to motor zážehový.
U moderních autobusů okna nebo dveře mohou být vybavena detektory zajišťujícími ochranu proti sevření. Moderní vozidla mají plně elektrické nebo elektronické všechny prvky pro kontrolu pohonné jednotky i jízdy (tachometr, ABS). Elektrickou energii mohou odebírat také klimatizace, palubní počítač a další elektronické obvody, ať už, systémy zabezpečení, různé asistenční systémy (tempomat, adaptivní tempomat, parkovací systém) a informační systémy (zobrazení provozních a jízdních údajů, navigace s telemetrií, nastavení podvozku, nastavení servisních funkcí, mobilní telefon, internet, audio, video), z nichž některé mohou sloužit nejen k řízení vozidla, ale i k práci nebo zábavě spolucestujících.